Rekisteröidy
romut-radalle.com logo

päätaso Romut radalle
  ∟alataso Tekniikka
      ∟aihe 4a-fe ja 7a-fe AUTTAKEE!!!
Sivuja: 1vastaaVastaus
KirjoittajaAihe:
Japi85
Vieras
12.04.2012 02:18Lainaa  

kysymys No.1 mitä eroa on vanhemmalla esim vm89 carina II 4a-fe (kantikas ventiilikopan kansi) koneella ja uudemmalla esim carina E 4a-fe (pyöreä ventiilikopan kansi)koneella?? molemmat silti 16 venttiilisiä sopiiko esimerkiksi uudemman koneen kansi vanhempaan lohkoon?

kysymys No.2 onko 4a-fe:n ja 7a-fe:n kannet samoja? olen käsittänyt että mikään muu ei muutu paitsi iskunpituus, 4a = 1.6 ja 7a = 1.8 mutta kannet ovat silti samoja... vai onko??

kysymys No.3  sopiiko 7a-fe koneen kansi 4a lohkoon jos sopii niin pitääkö tehdä muutoksia esim jakopään osalta??

Rami
Jäsen
12.04.2012 18:46Lainaa  

N.1 Kansissa on eroa mm. imukanavanmuoto ja kiinnitys kanteen. Kumpikin käy kiinni ristiin kumpaankin lohkoon.
N.2 Kansi on samanlainen jos kummatkin on japanissa valmistettuja. Eli eurocat versioissa on eroja mm. imusarjan kiinnityksissä ja polttoainesuuttimien sijainneissa. Tilavuus ero tulee iskunpituudesta. 1,8 pidempi isku. Poraus kummassakin moottorissa on sama.
N.3 Kaikki A-sarjan kannet ja lohkot käy keskenään kiinni. Eroja on puristussuhteessa, männissä, apulaitteissa ja jakopäissä. Jos sulla on japanilainen 4A-fe ja japanilainen 7A-fe moottori niin kannen voi mun mielestä laittaa ristiin(Tämä on vain mun mielipide ei välttämättä ehdotonta faktaa). Jakohihna pitää laittaa 4A-fe:n ja nokkapyöriä kannattaa verrata päällekkäin et onko samanlaiset. Muuten pitäis käydä.

T.Rami

ps. 4A-fe:n venttiilikopankannen tunnen nimellä öljykorkki .


Japi85
Vieras
13.04.2012 03:49Lainaa  

kiitos rami erittäin paljon.